søndag 12. september 2010

Å strikke, eller ikke strikke?

Vell, saken er den at jeg har blitt bitt av strikkebasillen. Et overfladisk bitt, vel og merke. Jeg har nemlig ikke satt i gang å strikke enda. Men nå skal jeg begynne!

Min mor er veldig flink til å strikke, så jeg regner med at det ligger i genene mine så det blir nok ikke noe problem for meg! Grunnen til at jeg vil bli god til å strikke er at jeg elsker luer og votter og sokker og skjerf som er hjemmestrikket. De siste årene har jeg pøst ut ønsker, og mamma har produsert, så da slo det meg. Hvis jeg lærer meg, eller jeg kan jo strikke litt, men blir virkelig god på å strikke, så kan jeg strikke meg hva jeg vil akkurat slik jeg vil ha det!

Så da gjenstår det bare en ting. Å bli god. Heldigvis har jeg en strålende mentor og lærer i min mor. Så det kan vel hende at det går bra til slutt det her òg……

Prosjekt nr. 1 blir en lue. Kanskje jeg slår på stortromma med et par fletter eller noe. Jeg tenkte å strikke på frihånd, siden jeg ikke har lært meg å lese strikkeoppskrifter enda… Er ikke barebare det heller!

Hjørnet av kurven med strikketøy signert Mor Kelise


hejsålenge!

1 kommentar: